Rio Tinto yönetim kurulu Simandou demir cevheri projesine onay verdi
Rio Tinto CEO'su Jakob Stausholm Çarşamba günü Financial Times'a , şirketin yönetim kurulunun Batı Afrika'daki Simandou madencilik projesine yeşil ışık yaktığını söyledi.
Editör: Maden Gazetesi
24 Şubat 2024 - 17:01
Stausholm, şirketin 20 milyar dolarlık tesisten demir cevheri üretimine 2025 gibi erken bir tarihte başlamayı hedeflediğini söyledi. Stausholm, Financial Times'a "Kurul dün dünyadaki en büyük madencilik projesini onayladı" dedi . Rio, Ocak ayında, neredeyse otuz yıldır süren aksaklıklar ve skandalların ardından devasa Simandou demir cevheri projesine ilişkin altyapı çalışmalarına bu yıl başlamayı umduğunu söyledi.
Dünyanın en büyük ve en kaliteli yeni demir cevheri madeni olacak proje, devreye girdiğinde küresel deniz yoluyla taşınan arza yaklaşık %5 oranında katkı sağlayacak. Bu, Rio Tinto, Gine hükümeti ve beşi Çin'den olmak üzere en az yedi şirket arasındaki bir ortaklıktır. Proje, karmaşık mülkiyet yapısı, hukuki anlaşmazlıklardan kaynaklanan gecikmeler , Gine'deki siyasi değişiklikler ve inşaat zorlukları nedeniyle uzun süren müzakerelere konu oldu .
Rio Tinto, beşi Çin'den olmak üzere diğer şirketlerle işbirliği yaparak Gine Cumhuriyeti'ndeki maden, demiryolu ve liman projesine 6,2 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor. Ancak, aralarında Chinalco ve Baowu'nun da bulunduğu Rio'nun devlete ait Çinli ortaklarından nihai yatırım onayı hâlâ beklemede. Bununla birlikte Stausholm, bu onayın yakında verileceğinden emin olduğunu ifade etti.
Ocak ayında Baowu, biri inşa edilecek olan Simandou dağlarındaki iki yeni madenden yüksek kaliteli demir cevheri taşımak için 552 kilometrelik bir demiryolu hattının inşasını içeren projeyi desteklemek amacıyla Çin'de yapılan tahvil ihracından 1,4 milyar dolar topladı. ve Rio Tinto tarafından işletiliyor - Gine'nin Atlantik kıyısındaki yeni bir derin su limanına. Rio Tinto, Simfer'in Çin'in Chalco Demir Cevheri Holdings'i (CIOH) ve Gine hükümetiyle ortak girişiminin bir parçası olarak dört Simandou maden bloğundan ikisini elinde tutuyor. Rio Tinto %53 hisseye sahipken geri kalanı CIOH'a ait.
Dünyanın en büyük ve en kaliteli yeni demir cevheri madeni olacak proje, devreye girdiğinde küresel deniz yoluyla taşınan arza yaklaşık %5 oranında katkı sağlayacak. Bu, Rio Tinto, Gine hükümeti ve beşi Çin'den olmak üzere en az yedi şirket arasındaki bir ortaklıktır. Proje, karmaşık mülkiyet yapısı, hukuki anlaşmazlıklardan kaynaklanan gecikmeler , Gine'deki siyasi değişiklikler ve inşaat zorlukları nedeniyle uzun süren müzakerelere konu oldu .
Rio Tinto, beşi Çin'den olmak üzere diğer şirketlerle işbirliği yaparak Gine Cumhuriyeti'ndeki maden, demiryolu ve liman projesine 6,2 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor. Ancak, aralarında Chinalco ve Baowu'nun da bulunduğu Rio'nun devlete ait Çinli ortaklarından nihai yatırım onayı hâlâ beklemede. Bununla birlikte Stausholm, bu onayın yakında verileceğinden emin olduğunu ifade etti.
Ocak ayında Baowu, biri inşa edilecek olan Simandou dağlarındaki iki yeni madenden yüksek kaliteli demir cevheri taşımak için 552 kilometrelik bir demiryolu hattının inşasını içeren projeyi desteklemek amacıyla Çin'de yapılan tahvil ihracından 1,4 milyar dolar topladı. ve Rio Tinto tarafından işletiliyor - Gine'nin Atlantik kıyısındaki yeni bir derin su limanına. Rio Tinto, Simfer'in Çin'in Chalco Demir Cevheri Holdings'i (CIOH) ve Gine hükümetiyle ortak girişiminin bir parçası olarak dört Simandou maden bloğundan ikisini elinde tutuyor. Rio Tinto %53 hisseye sahipken geri kalanı CIOH'a ait.
FACEBOOK YORUMLAR