Buca Onat Tüneli'nde yoğun tempo
Buca ile Bornova'yı birbirine bağlayacak Onat Tüneli'nde çalışmalar, 7 gün 24 saat aralıksız devam ediyor. 5 kilometrelik tünelde kazı çalışmalarının yüzde 60'ı tamamlandı.
İzmir Büyükşehir Belediyesinin Buca ile Bornovayı kesintisiz birbirine bağlayacak Onat Tüneli projesinde tünel içinde ve dışında eş zamanlı yürütülen çalışmalar hızla ilerliyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından 7 gün 24 saat aralıksız sürdürülen çalışmalar kapsamında tünelin sağ tüpünde 1510 metre, sol tüpünde ise 1490 metre kazı ve destek çalışması tamamlandı. Böylelikle 5 kilometrelik tünelin 3 kilometrelik bölümünün kazısı yapılarak imalatlarda yüzde 60 oranında ilerleme sağlandı. Kazılan bölümlere ise yolun temelini oluşturacak kalıcı beton dökülmeye başlandı.
TÜNEL DIŞINDA ÇALIŞMALAR HIZLANDI
Fen İşleri Dairesi Başkanlığı ekipleri tünelin içinde çalışırken tünelin giriş ve çıkışında yer alan kavşak, yol ve sanat yapılarını bir yandan düzenliyor. Tünel girişinde bulunan köprünün zemini fore kazık çakılarak güçlendirildi. Zemin güçlendirme çalışmalarının ardından toprakarme imalatı için çalışmalar başlatıldı. Tünel çıkışında yer alan üst geçidin zemin iyileştirmesi tamamlanarak temelinin yapımına başlandı.
YENİ BAĞLANTI YOLUNUN ALTYAPISI TAMAMLANIYOR
Buca-Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminalini bağlayacak tünelin Buca ve Bornova arasındaki bağlantı yolları için de çalışmalar hızlandırıldı. Geçtiğimiz yıl hizmete açılan 2.2 kilometrelik otogar- çevreyolu bağlantı yolunun devamında kalan yolun istinat duvarı ve yolun altından geçecek yağmur sularını taşıyan menfez çalışmalarında önemli ilerlemeler kaydedildi.
3 MİLYAR LİRALIK YATIRIM
Konak Tünelinden başlayan ve otogar viyadüklerinde son bulan transit 7.1 kilometrelik yolun en önemli etaplarından 2.5 kilometrelik Buca Onat Tüneli sayesinde Buca Bornova rotası başta olmak üzere Yeşildere Caddesine alternatif oluşturularak bölgedeki trafik yoğunluğu azaltılacak. Yolcular, Konak Tünelinin ardından Homeros Bulvarı üzerinden tünellere girerek, otogar viyadükleriyle doğrudan çevreyoluna bağlanmış olacak. Böylelikle Konak, Balçova, Çeşme, Urla gibi ilçelerden şehir trafiğine girmeden Bornova, Karşıyaka gibi İzmirin kuzeyindeki ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yoluna bağlanılabilecek. Tünel ve bağlantı yollarını kapsayan diğer çalışmaların da 2025in ilk yarısında tamamlanıp İzmirlilerin hizmetine açılması planlanıyor. Projenin güncel fiyatlarla yatırım maliyeti ise 3 milyar TL.